Tipo: Tutorial para 3D Max

Conocimientos: Splines, Modelado, Material

Dificultad:

PARTE 1



1. Sección maceta
Create > Shapes > Line



2. Maceta
Modifiers > Patch/Spline Editing > Lathe



3. Maceta suavizado
Modifiers > Subdivision Surfaces > MeshSmooth



4. Material maceta
Rendering > Material Editor (M)



5. Tierra
Create > Standard Primitives > Cylinder



6. Maceta + Tierra




7. Material Tierra
Modifiers > UV Coordinates > UVW Map
Rendering > Material Editor (M)



PARTE 2



8. Perfil hoja
Create > Shapes > Line



9. Sección hoja
Create > Shapes > Line



10. Hoja
Create > Compound > Loft



11. Hoja
(Resultado Loft)



12. Hoja
(Modificación Loft > Shape)



13. Hoja
(Modificación Loft > Shape)



14. Hoja
(Modificación Loft > Shape)



15. Hoja
(Modificación Loft > Shape)



16. Cinco hojas
Tools > Array



17. Cinco hojas
(Resultado Array)



18. Material hojas
Rendering > Material Editor (M)



19. Hoja interior
Edit > Clone
(Modificación Loft > Shape)
(Modificación Loft > Path)
Rendering > Material Editor (M)



20. Cinco hojas interiores
Tools > Array



21. Hojas
(Resultado Array)



22. Hojas
(Render hojas)



23. Hojas + Maceta




24. RENDER FINAL